6–8 stundas miega samazina sirds slimību risku

pavasaris-2016-miegs

Pietiekams un kvalitatīvs nakts miegs ir tikpat nepieciešams mūsu organismam kā pārtika. Miega laikā mūsu smadzenes pārstrādā un sistematizē dienas laikā uzņemto informāciju, atmetot mazsvarīgo un saglabājot atmiņā būtiskās lietas. Tāpat miegā organisms uzkrāj spēkus jaunai dienai, lai tas spētu pilnvērtīgi funkcionēt.

Ārsti, kas specializējas miega ve­selībā, ir pierādījuši saikni starp miega traucējumiem un sirds slimībām. Pētījuma rezultāti par miega traucējumiem un saikni ar sirds veselību apliecina, ka, lai mazinātu sirds slimību un insulta risku, vēlams gulēt 6–8 stundas. Pētījumos atklāts, ka cilvēkiem, kas regulāri guļ mazāk par 6 stundām diennaktī, ir divreiz lielāks risks ciest no infarkta vai insulta. «Mazgulētājiem» ir arī lielāks sirds mazspējas attīstības risks.

Interesanti, ka pētījumos atklāts, ka arī pārāk ilga gulēšana var skādēt organismam. Proti, gulēšana ilgāk par 8 stundām palielina angīnas risku un koronārās sirds slimības attīstības risku.

Speciālisti mudina neatstāt bez ievērības miega traucējumus un pielīdzina nepietiekamu miegu citiem novēršamiem sirds un asinsvadu slimību riska faktoriem kā smēķēšana, mazkustīgums un neveselīgs uzturs.

Tāpēc mūsu ieteikums cilvēkiem, kas regulāri nevar iemigt un kam ir caurs miegs – vērsties pēc padoma pie sava ģimenes ārsta.

Lasiet arī:

Atbildēt

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.